18.12.2007

HEPSİNİ BİR YERE TOPLADIM

İki ayrı yerde takip ve bakımı zor oluyordu önceleri düşüncem gezdirmek idi araba yanlarına kadar geliyordu alt taraftan sandık taşımak zor idi sebebi önceki sandıklarım 20 çıtalı idi nakliyesi zordu yeni sandıklarımı tek kişi rahatlıkla taşıyabilir bende hepsini bir yere taşıdım 2 yıldır 1 sandığımdan 1 teneke bal alıyorum arılığım kuş bakışı 1 kilometre ovaya takip ettiğim arıdan ana üretmeye karar verdim iyi cinse benziyor bal verimi yüksek uysal daha ne isteyeyim şunu anladım cinsi iyi ise mevcudu yeterli ise bal alırsın cins kötü mevcut kötü ise bol bol hava alırsın.
Toplandı güzel oldu.

Burası boş kaldı 5 lik sandıklar ve analıkları koymayı düşünüyorum.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

HAYIRLI BAYRAMLAR İyi yapmışsın eline ve aklına saglık O iyi dedigin arı cinsinden bizede düşerse kız istemeye dünürcü oluruz Hoşçakal A osman çalık

emin benli dedi ki...

20lik sandıklardan memnun değilmisin.Ben bütün kovanlarımı 20lik yapmaya çalışıyorum.sabit arıcılık yaptığım için.bana bakımı daha kolay geliyor.

Trakya dedi ki...

Emin abi sandıklar kötü demiyorum bakımı kolay ama bal verimi az oluyor çünkü ana çok geniş yumurtlama alanı buluyor bal alımında çıtaların çoğunluğunda yavru veya yumurta oluyor onu bırak bunu bırak elde bir kaç çıta birde benim gördüğüm arı oğula kalkıyor tahminime göre ana kokusunu yayamıyor sandık yan olduğu için katlı sandıkta koku yukarıya doğru daha çabuk yayılıyor diye düşünüyorum ben onları yapmadan önce araştırma yaptım randıman alamadıklarını söylediler ben yinede yaptım dedikleri gibi bende randıman alamadım komşum benden görüp yaptı sonrada onları bozdu katlı sandığa çevirdi dediğin gibi bakımı çok kolay ama ben memnun kalmadım abi saygılar kolay gelsin.