23.08.2011

KARNİOL BAL YAPTI::))

Karniol bal yapmazmış evet bal yapmıyor balları koyacak yer bulamıyor.


video



video

Geçen yıl 25 bala çalışan arıdan 31 teneke bal almıştım bu yıl 40 bala çalışan arıdan 53 teneke bal aldım uzun aradan sonra tekrar birşeyler paylaşayım dedim bir yıl olmuş tabi bu arada sanaldan kopmadım takip ettim dostlarla buluşmalarım oldu yeni dostlarım oldu hepside tarif edilemiyecek kadariyi dostlar ALLAH hepsinden razı olsun huzurlu mutlu hayatları olsun tabi bu arada sanalda istenmiyen şeylerde oluyor insan üzülüyor neymiş karniol arısı bal yapmaz her yerde olmaz gibi yazılar yazılmakta bana göre türkiye arıcılığını baltalamaktan başka bir şey değil üzülerek takip ettim yıllarca türkiyenin her yerine kafkas gönderilirken niye ses çıkarmadınız o zaman arıcılık yapmıyormuydunuz tutturulmuş birde anadolu arısı acaba bunu yazıp çizenler yıllarca kafkasın girdiği ülkemizde nereden bulunur acaba sallama ile olmuyor düşünün birkere ege karadeniz marmara her bölge karışmış iken bunları konuşmak nekadar doğru ana üretilen yere bakıyorum MAŞALLAH her cins arı ırkı mevcut ırkını söyle hemen göndersin böyle bir mantıkla üretilen arılıktan ne derece istenilen arı ırkı alınır söylermisiniz.
Karniol her yerde olmazmış bana göre bal gibi olur hemde süper bal alınır neymiş efendim anayı değiştirmeye kalkıyormuş meme yapıyormuş yav şimdiye kadar aldığınız diğer ırklar yapmadımı bunu da karniola yapar diyosunuz bende birtanesi meme yaptı bozmadım kendisi bozdu bir iki karniolda denemek ne kadar doğru tespit edile bilir ben kimseye o ırkı kullan bu ırkı kullan demiyorum ama karniol dünyada tanınan bir ırk bunu yok sayamassınız o zaman bunu ıspatlamanız gerekir araştırın bakalım arı ırklarını bütün kitaplar yazıyor özelliklerini verimlerini bunları inkarmı edelim bunları yazanlar bilim adamları bizim gibi herhangi bir arıcı değil araştırmalar ile gelinmiş bu noktaya .

Benim tüm arılığım karniol oldu dersem yalan olmaz çünkü üç yıldır analarımı kendim üretiyorum ali abim den gelen saf karniol yumurtalarından bu gün geldiğim nokta süper bana göre ALLAH karniolu ülkemize kazandıran başta ali türk abiye olmak üzere ismi gibi muhteşem abiye mehmet yüksel arkadaşımıza tüm emeği geçenlerden ALLAH razı olsun tuttukları altın olsun.


İnsan bu karniolu kötülerken biraz etrafına bakar yıllardır yayınlar yapılıyor bunların hepsi görünüpte kötüleyenlerin göremediği görüntüler videolar mı acaba ha bu görüntü ve videolar gerçek foto şop felan değil .



Bunların dilleri hortumları biraz kısa ama nasıl bukadar bal doduruyorlar hayret.



Düşünün bir kere bu arıya ben onbir adet saf çıta verdim kabartıp bal doldurmuşlar.



Bu görüntüler geçen yıldan yeni karniol f1 salmıştım az bir arı vardı içinde pek birşey yapamaz dedim bi kontrol edeyim dedim görüntü bu bu yıl bu arıdan birbuçuk teneke bal aldım ALLAH bereket versin.













Benim bal ortalamam karniolları edindikten sonra çok arttı ALLAHA şükür kışında pek zayi olmuyor bir kaçtane oda normal benim hatamdan geçen yıl bir arkadaşımız birdaha benim arılığa karniol giremez diyordu aynı arılardan bizdede var yiyecek sıkıntısı çekmiyoruz benim şeker fabrikalarım yok zamanında gerekli müdahale yapılırsa bence sorun olmaz.







Zamanında çıta verilmez ise böyle olur.







Her tarafı doldurmuş MAŞALLAH.



Teneke ile kavanozları yanlarına koysaymışım keşke beni uğraştırmazdılar :)))















Yusuf arkadaşım tanıştığımıza ve bizi kusursuz ağırladığın için teşekkür ederim.



Sanki kırkyıllık dostlar bal gibi muhabbetler oldu herkeze teşekkürler.



Ne ilginç türkiyenin her bölgesinden dostlar bir arada bal gibi muhabbet ile.



Kontrolsüz de olmaz hani çok güzel arılık düzeni ellerine sağlık yusuf arkadaşım bereketin bol olur İNŞALLAH.



Geçen yıldan kalan ali şekerli abimizin ziyareti ismi gibi şeker gibi insan .



Sağ olsun bizi çok güzel karşıladı tanıştığımıza çok memnun oldun ALLAH razı olsun.






İNŞALLAH dostluklarımız baki kalır ALLAHA emanet olun.